Torsdag den 5/9-2019



Jag känner mig så lycklig. Jag trivs så bra på mitt nya jobb och nu känns det som det gjorde för flera år sedan; jag kan se fram emot att gå till jobbet. Jag lär mig hela tiden nya saker, lär känna nya människor, utmanar mig själv på alla vis. I kväll har vi ätit surströmming efter jobbet. Vi var inte jättemånga från huset men ändå. Vi har också fått besked från mäklaren. Han kunde inte ge något skrifltligt besked eftersom att det var så många om och kanske, bla vad gäller tomten och hur det kommer att bli när det är färdigställt. Men i det skick som det är nu är huset värt ca 500 000 kr eftersom det inte är färdigställt, det finns inget garage och inte ens en tomt att stå på. Så Niklas har ringt till Torgny ikväll och pratat med honom om att vi inte kan låna en miljon eftersom huset inte är värderat till mer än hälften och att vi måste komma överens om ett lägre pris och även vad exakt som ska ingå i priset. Det känns forfarande spännande och som att vi inte vill släppa det helt. Men går inte Torgny med på ett lägre pris så blir det naturligtvis ingen affär. Han skulle räkna på det och återkomma.

I morgon är det fredag och vi ska inte åka till stugan för en gångs skull. Niklas jobbar helg så vi blir hemma istället. På lördag ska jag och Sofia och kanske Elliot gå på bio och se Toy Story 4. Jag kanske ska städa och byta gardiner i köket om jag hinner. På fredag efter jobbet ska vi åka till Luleå allihopa och kolla på kläder till barnen. Elliot ville ha jeans och en jacka och Sofia behöver också en jacka, träningskläder och ev. skor. Sen blir det väl middag på Donken.

Har sovit lite halvbra två nätter nu med mycket snurr i skallen. Men så är det ju ofta inför mens. Hoppas att den kommer snart så jag hinner ha de där första jobbiga dagarna med riklig blödning innan vi åker till Örebro nästa vecka. Håller tummarna för det.


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen