Lördag den 7/9-2019

JAG-FILOSOFEN!


Sitter här och håller tummarna för att jag får mens idag. Då hinner jag göra bort de där jobbiga första dagarna då jag blöder så mycket och måste springa på toaletten en gång i timman. Det kan bli lite jobbigt när vi är i uniform, uppställda bland 1500 andra i en lokal med få toaletter en hel dag. Det är så besvärligt när man måste gruva sig för mensen. Den kommer ju rätt ofta ändå, och som det är nu så begränsar den mig och jag känner nästan att jag inte kan deltaga i vissa akitviteter om jag har ett val. Men jag hoppas som sagt att den kommer igång i helgen så jag hinner göra bort de där första jobbiga.

Niklas jobbar hela helgen. Jag och Sofia ska gå på bio mitt på dagen och se Toy Story. Det är det enda som är inbokat. Annars har jag såklart en massa saker i mitt huvud som jag tycker att jag borde hinna med, som träna, städa och lite sånt. Tvätta måste jag hur som helst så det har jag redan börjat med. Den här veckan har varit jättespännande och utvecklande på många sätt. Jag känner verkligen att det här jobbet blev rätt för mig. Någon visste det och öppnade möjligheten för mig. Och jag tog chansen. Jag är så glad för det. Jag är så glad över där jag är i dag. Jag har lärt mig att aldrig ge upp. Att motgångar kommer av en anledning. Om man kan förstå att det går över, att acceptera och använda möjligheten till att se vad som är tänkt för just mig att lära mig av detta, så kan man vända det till något bra. Det kanske är svårt att se det just då mitt i stormens öga, men efteråt när man inser att man faktiskt gått framåt fast man trott precis tvärtom kanske det  hjälper en att stanna upp nästa gång livet sätter käppar i hjulet på en och påminnas om att det finns en mening. Då får man kanske också en inställning till livet som är mer accepterande, man följer med strömmen och litar på att allt blir som det är tänkt till slut ändå, även om det går vågor just för tillfället. Det är under de jobbiga stunderna som jag får bäst kontakt med mitt inre, som jag får de bästa insikterna och som jag ser de största möjligheterna.

Oj vad jag blev filosofisk helt plötsligt.


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen