Lördag den 9/11-2019


Sitter här hemma och dricker mitt kaffe. Har bakat en semmelkladdkaka till fars dag i morgon. Niklas önskade en sån, även om det är långt från semmeldags😊

Simon och Adina är här i helgen. Igår när de kom hem åt vi middag, drack rött vin och spelade fyrmansvist. I kväll åker de på middag hos Emma och hennes kille. Vi äter mat och tar det lugnt vi andra. I morgon gör jag palt innan de åker hemåt igen. Har försökt göra en mat lista med lite nyttigare mat. Det är svårt, för det känns inte gott. Men jag antar att det handlar om att vänja om sig. Smakerna är annorlunda, men jag tror att jag kommer att må bättre, känna mig piggare och kanske slippa reumatisk senare i livet.

Jag vill så gärna börja planera för huset i Harads. Jag vill röja här hemma för att veta att vi ska flytta framöver. Längtar efter att han ringer. Jag har bestämt mig för att inte ringa just nu. Jag väntar. Den som väntar på något gott.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen