Lördag den 2/11-2019
ATT LYFTA BLICKEN OCH SLÄPPA TANKEN!


Det har varit bra dagar ändå. Jag har haft svårt stundtals att koppla bort eller acceptera att jag har mycket yrsel, men har som utmaning att verkligen bli medveten om när tankarna börjar snurra. När jag börjar jämföra, analysera och försöka lista ut utgången av detta som plågar mig. Fastän jag vet att gåtan förblir olöst, i alla fall så kan inte jag lösa den genom att grubbla. Jag måste tvärtom lämna tankarna, utgå från där jag är, ta det jag har och göra det bästa av det. Jag måste lyfta blicken och gå framåt. Mot mina mål, göra det jag hade tänkt, det jag vill och mår bra av. Det är det enda rätta, den rätta vägen. Det vet jag.

Igår hade vi en trevlig kväll med Jenny och Jonas. Gustav kom också och vi spelade spel ihop, båda familjerna. Jättetrevligt. Vi gjorde porterstek och hasselbackspotatis. Jenny hade gjort en efterrätt.

I dag ska vi åka till Älvsbyn och hälsa på pappa. Vi tar med oss pizza och bjuder. Sen tänkte jag baka lite grann och ta med mig till honom. En sockerkaka och syltkakaor. Då har han lite fika att spara. Älskade pappa.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen