Onsdag den 26/6-2019
SNART SEMESTER!


Nu är det två dagar kvar till semester. I måndags fick jag ett bryt och kände att jag inte skulle orka åka till Stockholm. Men i går kändes det bättre. Nu har jag ställt in mig på att åka och ska verkligen försöka att sänka kraven, jag själv ställer på föreberedelser. Det kräver egentligen inte särkskilt mycket mer än att packa lite kläder och hygienartiklar. Skulle vi inte hinna städa, så hinner vi sen när vi kommer hem. Jag ska försöka släppa, det är ingen annan än jag som dömer. Ingen annan än jag som vill ha kontroll och att det ska vara på ett visst sätt. Så om ingen annan än jag bryr mig så kan ju också jag bestämma mig för att inte bry mig och vips så försvann åtaliga punkter på min att göra lista, som snurrar runt som en lpskiva i huvudet på mig. Enkelt. Men samtidigt svårt. Ska som sagt försöka. Får se det som ett experiment. I sommar ska jag försöka ta en dag i sänder, njuta så mycket jag kan, anpassa mig efter hur jag mår och hur jag känner mig, utan att dra mig undan och undvika. Försöka se postitvt på det mesta, vädret är en sån sak som man inte kan påverka men som för många förstör hela semestern. Om man bygger upp förhoppningar på något som man inte kan påverka eller kontrollera alls, får man nästan förstå att man kan bli besviken. Såklart blir allting mycket roligare med fint väder och sol men man får inte låta det styra hela semestern.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen