Lördag den 19/10-2019

 STOLT!


Nu sitter jag här på hotellet med Adina. Igår var en jättebra dag. Jag är så stolt över mig själv. Jag flög ned på morgonen, deltog i utbildningen och jag hade verkligen inställningen att jag gör det jag vill, och jag klarar av det oavsett hur jag mår. Från början var det jobbigt med snurryrsel som drog och irriterade mig, men jag kunde släppa fokus från det och bara vara. Jag kunde prata och umgås med Ulrika, som kom med från Arboga, och jag fick ut en hel del av utbildningen också. Sen träffade jag Adina i stan. Vi hade bestämt oss för att beställa pizza, köpa vin och äta på hotellrummet. Jag hade ju stigit upp  rätt tidigt. Det var rätt val .vi hade jättemysigt, pratade och pratade och åt. Vi gick och la oss rätt tidigt. Nu är det morgon och vi ska strax gå på stan och kolla på det där palatset som ligger i stan, som jag velat se ett tag nu. Återkommer om det.

Åh jag är så nöjd med helgen. Lördagen blev fantastiskt bra. Morgonen började med snurryrsel, som var rätt jobbig, men jag försökte överse detta och vara med Adina så närvarande jag kunde. Vi såg ett avsnitt om ” Hjärnan” på hotellrummet innan vi åkte in till stan. Det var jätteintressant, tyckte både hon och jag. När vi åkte ut till stan sken solen och det var hela 12 grader varmt. Hos oss i Boden har det ju varit minusgrader hela veckan, så det var en skön kontrast. Svettades en aning, men det var jättemysigt att promenera på stan. Museibesöket var toppen. Precis så bra som jag trodde. Jag köpte tom en souvenir, en kopp som jag nu dricker mitt kaffe från.

Resan hem gick också bra. Niklas kom och hämtade mig på Kallax. Väl hemma packade jag upp och gick och lade mig. En intensiv men trevlig halv helg till ända.

Jag kan konstatera att den jobbiga yrseln, som besvärade mig så oerhört mycket innan jag åkte, fanns där då och då och även nu, men kan jag fokusera på det jag vill göra och göra det, så närvarande som möjligt, så försvinner den. Den kommer och går. Den är inte konstant. Någonsin. Jag kan göra så många saker nu. Jag kan resa, stå på egna ben, fastän det går tungt. Jag är så stolt över mig själv.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen