Tisdag den 24/9-2019


Jag fick just en skön känsla i kroppen. Har mediterat nyss och det kändes bra. Som en skön trygghetskänsla, en känsla av att allt blir bra. Inte för att det är dåligt. Men att jag klarar av allt som kommer i min väg. För att jag är trygg, för att jag vet att livet är fullt av upp och ned men att allting går över och i slutändan är det min inställning till saker och ting som händer som avgör hur jag mår när det händer. Jag har ett val. Jag kan välja om jag vill vara glad eller ledsen eller arg genom min inställning. När känslor tar över mig och jag känner mig nere eller arg, kan jag ändå välja hur jag ska agera. När jag agerar som jag vill istället för hur det känns inom mig får jag den där måbra känslan. Som att jag bestämmer över mitt eget liv. Jag är inte slav under omständigheter eller andra människor. Är inte det frihet?

Igår när vi lämnade tillbaka nycklarna till Anneli så överväldigades jag över hennes känslor när hon fick tillbaka sin älskade stuga. Inte över mina egna, ledsna känslor och mitt vemod över att vi inte längre kan åka till Tväråsel på helgerna och mysa. Att se någon glad, att kunna bidra till det och nästan känna dennes glädje själv är underbart. Liksom meningen med livet.

Nu har jag några dagar framför mig ensam hemma med barnen medan Niklas är i Stockholm. Adina kommer hem på fredag och jag längtar. Jag ska njuta så mycket jag kan.


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen