Lördag den 17/8-2019


Det har gått upp och ned i veckan, men ganska mycket upp också. Jag ska inte gnälla för mycket. Både torsdag och fredag har varit fyllda av bra stunder, när jag inte besvärats av snurryrseln. Jag sover sämre dock, men säkert övergående. I går kväll när vi kom hit till stugan var jag trött som vanligt efter en veckas jobb men jag mådde bra. Vi åt tacos i vanligt ordnining, jag drack ett glas rödvin och sen på kvällen började jag, Niklas och Sofia att se en film på dvd. Vid nio blev vi dock så trötta att vi avslutade och gick och lade oss. Försökte somna vid halv tio. Brukar somna som en stock här i stugan, särskilt på fredag kväll men icke. Somnade först strax efter tolv. Jag vet inte varför. Fullmåne? Idag har jag känt mig trött och seg och det snurrar i huvudet. Jag har lite svårt att släppa de ältande tankarna. Jag låter tankarna glida iväg och jag irriterar mig på hur jag mår. Men jag tror jag ska lägga mig ned och köra lite kroppsskanning en stund medan de andra spelar Munchkin. Ett roll brädspel som jag inte orkat sätta mig in i.

Det händer mycket annars kring oss. Roligt men kanske också en inre stress som gör att jag är i obalans kanske. Tiden här i Tväråsel håller på att rinna ut. Sista september lämnar vi tillbaka nycklarna. Men vi har inte släppt taget om det där huset i Harads. Vi var och kollade på det senast i torsdag kväll jag och Niklas. Vi träffade Torgny och gick igenom lite grann vad vi vill ha gjort. Det kommer ju att bli kanonfint. Frågan är dock vad kommer den totala kostnaden att bli när allt är färdigrenoverat? Vad blir den totala månadskostnaden? Har vi råd med den? Är det värt det? Men när jag är där så känner jag verkligen att det är fint där. Att jag kommer att trivas där i det stora köket med den fina vedspisen. Där man kan titta ut mot älven genom köksfönstret. Det är några minuters promenad ned till vattnet men där nere finns en egen badstrand, där kan vi ha båt och brygga och grillplats. Där kan jag och Niklas bo när vi blir äldre och barnen har flyttat ut. Där kan jag skriva på min bok. Det är mysigt i Harads. Egentligen har jag inte så mycket i Boden som kopplar mig dit. Jag kan börja om på ett mindre ställe. Men som sagt det är många frågetecken ännu. Framför allt vad gäller pris och kostnader. Men vi har kontaktat banken och de skullle i sin tur kontakta en mäklare, som ska värdera huset och hjälpa oss med kontrakt. Det känns ändå tryggt, även om det kanske kommer att kosta pengar. Man vill ju att det ska gå rätt till. Vi ska ju köpa ett hus, som inte är färdigt förrän till påsk, men Torgny vill ju inte renovera om det inte finns någon sorts säkerhet, som en handpenning, och vi vill ju att det som lovats bli klart innan blir klart i tid så vi inte står där med ett halvfärdigt hus. Ja, dessa tankar kanske har snurrat runt i huvudet omedvetet och skapat den snurr som besvärat mig så oerhört den sista tiden. Nä nu ska jag lägga mig och vila en stund. Jag är så trött….

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen