Tisdag den 6/8-2019


Känns att man börjat jobba på riktigt. Jag är så himla trött. I morse kändes det som om det vore torsdag eller nåt. Vi cyklar till jobbet, jag och Niklas, och det går rätt bra ändå. Jag kände av mitt knä i eftermiddag när jag kom hem, men då åkte jag förbi gymet också innan så det kanske blev för mycket helt enkelt. På jobbet är det lugnt. Det är kul att jag inte är ensam längre men det finns för lite att göra för att dagarna ska gå fort.

Igår var jag och Niklas till Harads igen. Vi träffade Torgny och gick igenom våra frågetecken, som vi har inför ev. stugköp. Han skulle kolla igenom ordentligt vad han lagt ut och vad han vill ha för huset. Men vi kommer nog inte att köpa tomten i första hand, för det blir för dyrt. Det som vi måste kolla upp ordentligt när vi fått ett pris att förhålla oss till är vad den totala månadskostnaden blir med lån, uppvärming, försäkring, avlopp och el. Smärtgränsen går väl någonstans vid sex tusen. Det blir ett spännande år i sånna fall. Då får vi välja tapet och golv och lite andra saker. Men mycket är oklart ännu.

I morgon ska jag försöka bjuda mer på mig själv. Våga ta plats. Våga tro på att om jag är snäll och trevlig så är andra det mot mig också. Jag har blivit lite fegare känner jag. Jag hamnar lätt i tänket att ” inte vill hen väl prata/vara med mig” jag är misstänksam och tror ofta att bara för att inte allt fokus är på mig, så har de något emot mig. Så är det inte. Jag måste våga tro på mig själv, att jag är bra, snäll och trevlig.


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen