Tisdag den 12/11-2019


Igår när jag mediterade så bestämde jag mig för att ställa en fråga till Universum. Jag frågade hur det blir med huset i Harads? I morse när vi åt frukost kände jag starkt att nu är det dags för mig att höra mig för med Torgny hur det går med allt. Det kändes rätt. Då får vi ju i alla fall veta vad som är på gång, OM nåt är på gång och om det blir nåt husköp eller om han har ångrat sig. Inte nog med det. Idag på jobbet ringde telefonen och det var Sten som ringde. Han hade ett tips om en ledig fyra i hans hus. Jag hade ju nämnt för honom om att vi ev. letar efter en fyra i stan och han lovade höra av sig om det blev ledigt i hans hus eftersom han har en bra relation till ägaren. Det kändes ju också som ett tecken. Läskigt men otroligt spännande.

Ikväll efter middagen ringde jag så till Torgny. Det var så konstigt, för jag såg att signalerna gick fram men jag hörde inga ringtoner. Jag provade två gånger. Sen smsade jag och frågade hur det gick med husplanerna? Han svarade ganska fort att han var i Ukraina och att det gick sakta framåt med huset. Han hade installerat en värmepump och ett avlopp ute. Han skulle höra av sig när han kom hem. Han hade mycket annat jobb skrev han. Det känns ju i alla fall som om det är hopp om liv. Tänk om det skulle bli så att vi köper stuga, säljer huset och flyttar i lägenhet inom ett halvår. Hur galet?

Jag ska nog ringa hyresvärden i morgon och kolla om vi kan komma och kolla på lägenheten. Det är ju i och för sig inte så rimligt att vi kan få sålt huset innan februari då det verkar som att lägenheten blir ledig. Men hur gör man egentligen? Man kan ju inte flytta utan att ha någonstans att flytta? Men risken blir i ett sånt här fall att vi måste betala dubbel hyra i flera månader och det är ju inte kul.


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen