Måndag den 14/10-2019
NY RESA!


Ny vecka. Just nu väntar jag. Väntar på att Torgny ska höra av sig så att vi kan börja planera. Har så många planer för eventuell stuga, för renovering här hemma, en eventuell lägenhet. Jag vill bara veta så att jag kan sätta igång och drömma. Just nu står allt på vänt. Jag saknar att åka iväg på fredag kväll, komma bort från vardagen. Särskilt nu när det börjar bli mörkt tidigt på kvällen och man hamnar i soffan efter middagen och bara inväntar natten. Känns lite tråkigt efter ett hektiskt halvår, då vi haft ganska fullt upp. Det blir liksom svårt att ta sig för nåt.

Just nu funderar jag över om jag ska åka på en utbildning i Stockholm nu på fredag. Det är den där sm9 utbildningen, som jag ska gå, men det var kort framförhållning och eventuellt skulle det komma andra utbildningstillfällen senare. Men Ulrika från Arboga skulle gå nu på fredag, och det hade ju varit kul att gå med henne och samtidigt göra bort den istället för att vänta och åka själv senare. Då kan jag också boka hemresan på lördag och passa på att umgås med Adina. Jag var lite sugen på att boka hotellrum för oss, även om vi borde spara pengar. Då blir det nog att jag bokar fakiren på morgonen och tar taxi direkt till Gärdet, där utbildingen går. Jag ska kolla i morgon. Men det lutar åt det.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen