Torsdag den 17/10-2019
PISS!


Vad ska jag lära mig av detta? Av att må piss hela veckan, särskilt de här två sista dagarna. Det har snurrat i huvudet hela dagarna, utan paus. Jag har mått dåligt när jag jobbat, ätit, skitit, pratat med folk, skrivit, sett tv, you name it. Som vanligt gör just den här yrseln mig frustrerad. Så pass att när jag inte fått någon vila på hela dagen, som idag, vill jag bara gråta, gräva ned mig i en grop och dö! Ja, så känns det i alla fall. Det är ju inte första gången det känns såhär, men varje gång blir jag så oerhört orolig att detta inte kommer att gå över. Fast jag innerst inne vet att det ALLTID går över. Jag funderar över varför jag mår såhär just nu? Jag känner mig glad och stolt över allt som jag har vågat göra på sistone, är det tacken liksom? Eller är det knoppen fortfarande som stretar emot och tycker att det går för fort, att jag ger mig ut på okänd mark för ofta. Vad vet man. Eller finns det en mening? Jag blir hur som helst oerhört tacksam och glad över livet i all enkelhet när detta sen går över. Finns ingen härligare, mer levande känsla. Den där känslan som man önskade att man kunde känna även mitt i livets sus och brus, inte alltid efter krämpor eller tyngda sinnen. Men i morgon åker jag till Stockholm på nästa sm9 utbildning. Jag ska stanna över till på lördag och har bokat hotell till mig och Adina i Alvik. Jag hoppas och ber att jag mår bättre och att det lättar framöver. Livet leker annars. Så varför?


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen