Söndag den 7/7-2019
STUGAN!


Nu är vi äntligen i stugan. Det var inte en helt guppfri väg om man säger så. När vi packat bilen och börjat rulla mot Älvsbyn krånglade bilen så mycket att vi vände om. Vi vågade inte köra hela vägen fram. Motorlampan lyste flera gånger och motorn hackade och alla möjliga lampor lyste. Typiskt. Jag kände hur jag tappade tålamodet. Det där med att acceptera läget och se möjligheter istället för problem var inte så lätt för mig just då. Jag är nog besviken över knät och att jag inte kan gå på promenader och springa i spåret längre, som jag längtat så mycket efter. Å nu verkade som om vi inte skulle kunna ta oss till stugan alls.

Men det löste sig, som det ofta gör. Vi fick låna Doris bil tills vi fått tid för rep av forden. Jag och Niklas åkte dit direkt och hämtade den. Packade över allt från vår bil till hennes och åkte så vi iväg. Klockan åtta på kvällen var vi så äntligen här. Vi packade upp, fyllde upp poolen och myste på innan vi kröp till kojs.

Idag har vi badat i poolen, Niklas har varit ute och sprungit i spåret ( jag är sååå avundsjuk) och nu ska vi äta lunch och åka mot Älvsbyn. Vi tänkte titta förbi pappa och säga hej och sen åka och handla.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen