Torsdag den 18/7-2019
NEDFÖRSBACKE!


Pappas födelsedag. Vi ska åka dit och fira honom efter stugvisningen klockan två.

Morgonen började bra. Vi åt frukost ute i solen alla tre. Sen doppade jag och Sofia oss i älven. Det var kallt som vanligt men man kan ju värma upp sig sedan i den 40-gradiga bubbelpoolen. Det är tur. Sen blev jag sämre. Yrseln går verkligen upp och ned nu. Tidigare i sommar har jag varit förskonad och kunnat leva fritt och lyckligt. Som vanligt när man mått väldigt bra en period så blir det extra jobbigt när det blir sån här nedförsbacke. Att man aldrig vänjer sig vid detta. Besvikelsen och rädslan och frustrationen. Det svåra att kunna njuta och kanske slå av på takten, inse att det är såhär ibland och då behöver jag extra omtanke och kärlek. Inte slag i magen. Knät blir sakta bättre. Kan vara så att all fokus på knät har tagit bort mitt fokus på yrseln. Nu kan jag gå bättre och då kan jag koncentrera mig på andra krämpor bättre. Jag väntar på mensen. Vill att den ska komma så jag får göra bort den. Den för alltid med sig sämre mående. För mig. Särskilt innan den kommit igång.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen