Tisdag den 13/8-2019
FRÅN BOTTEN OCH UPP!


När man har varit ned i botten är det alltid lättare. Det kan ju bara bli bättre. Jag har försökt se de små ljusglimtarna idag, det som faktiskt känns helt ok och inte bara tänkt på allt som känns jobbigt och tungt. För de stunderna finns också många av. Men i natt när jag vaknade upp vid halv två och det snurrade i huvudet, så tänkte jag att jag skulle prova mindfullness i alla fall, även om det inte gått bra dagen innan. Jag kände hur jag blev lugn och det slutade snurra. Sen somnade jag. Det gjorde mig glad och trygg. Jag fick känslan av att det sakta vänder uppåt nu. Idag på jobbet har jag också mediterat på toaletten två gånger och bägge gångerna ktändes det lugnt och skönt. Det känns oerhört bra. Sen har jag kunnat prata med mina kollegor bättre och även kunnat jobba och fokusera bättre. Till stor del tror jag att det handlar om inställning. Hur jag känner inför hur jag mår och mitt motstånd är halva problemet. Jag fick mens idag också. Alltid bra när den kommer igång, hur jobbig den än är. Om jag mår dåligt så blir det oftast bättre när den kommer igång och tar slut. Så summa summarum: jag mår bättre. Det är på väg att bli bra tror jag. Det är fortfarande jobbigt att sitta här och skriva, att prata ibland, läsa, men det är inte hela tiden, det är viktigt att upptäcka det. Väldigt viktigt.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen