Söndag den 15/9-2019


Hemma efter tre dagar i Örebro och två dagar i stugan. Kom hem med flygtaxin klockan halv fem, snabbpackade bara det viktigaste och sen åkte vi vidare till Övre Tväråsel. Vilka roliga, spännande dagar. Det gick jättebra i Örebro. Det gick bra på cermonin och att sova med Katarina. Jag är så glad och tacksam att allting känns så bra. Livet flyter på liksom. Nästa helg blir den sista i stugan. Vi har tagit hem massor av saker redan i helgen, så nästa helg blir det till att städa ur och lämna över nycklarna. Vilket halvår vi har haft. Stugan har verkligen varit ett lyft. Den har bekräftat att det är precis vad jag behöver. Det där miljöombytet på helgen, de små semestrarna i vardagen som gör att man längtar hela tiden. Det är underbart. Nu väntar vi bara på besked från Harads. Blir det inget där så får vi vänta till nästa år. Då kommer nya möjligheter. Det ska kännas rätt på alla sätt.

Det enda bekymret just nu är Sofia. Hon är lite ensam och har hamnat lite utanför alla kompisgäng på skolan. Hon går runt och är med lite här och där i skolan men hemma är hon väldigt ensam. Jag tycker säkert att det är jobbigare än vad hon tycker eftersom just detta skapar jobbiga minnen från min egen skoltid. Sen vet jag ju hur mycket vänner betyder för en, särskilt i hennes ålder. Jag hoppas verkligen att detta löser sig.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen