Onsdag den 22/1-2020
BIRTHDAY!


Ja, i morgon fyller jag 48 år. Veckan har varit bra hittills. Har tränat och jobbat, läst på kvällarna, sett Farmen med Sofia, gått på promenad med Niklas. Har mycket dubbelslag just nu och det går tungt. Vet inte om det beror på järnbristen eller nåt annat. Känns bara så jobbigt att måsta ringa vc och fråga. Var ju nyss där och kollade blodvärdet. Jag borde ha bättre värde nu, eftersom jag börjat om med järntabletter. Men vi får se. Blir jag sämre så ringer jag. Jag hade ångest när jag skulle sova i natt också. Fick för mig, som jag får ibland, att jag ska hamna i sömnsvårigheter sådär som jag gjorde för snart två år sedan, men jag är nog för trött för att lyckas med det😊 Somnade efter ett tags grubblande och oroande hur som helst och sov som en stock till klockan ringde.

Idag har vi varit och tittat på en lägenhet på Åbergsleden. En fyra, som är alldeles nybyggd och med balkong ut mot Luleåälven. Jättefin och fräsch verkligen men dyr. Sen är det såklart helt fel läge. Hur ska vi hinna sälja huset nu i vår, när Niklas dessutom är borta massor? Så vi tackade nej. Sen är ju tanken att vi ska ha en sommarstuga först och just nu verkar det ju vara långt borta. Jag pratade med Torgny idag. Det var jag som tog kontakt för att få ett besked. Han sa att han tyckte vårt motbud på 6000/ månad i hyra var alldeles för lite. Men han tänkte renovera färdigt huset fram till sommaren och sa att han kan höra av sig när det är färdigt, så får vi se. Men jag hoppas att vi redan har hittat något annat då. Vi verkar tyvärr vara alldeles för långt ifrån varandra i pris just nu. Tråkigt. Någonstans trodde jag att detta var meningen för oss, som mitt jobb var. Men något annat är tydligen menat. Nåja, tiden får utvisa. Nu ska jag försöka vara så glad som möjligt och se fram emot våren och resorna till Stockholm. Planera för en semester i sommar. Vi planerar att ev. åka söderut med hyrd husbil, eller stuga. Det kanske blir Stockholm, Göteborg, dalarna, vi får se. Kul ska det bli i alla fall.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen