Söndag den 23/6-2019
MIDSOMMAR!


Så var midsommarhelgen över för den här gången. Vädret på midsommarafton blev hyfsat ändå. På eftermiddagen sprack det upp och blev varmt och soligt. Myggigt var det så in i norden. Det är tydligen myggår i år. Men som tur är har vi den inglasade altanen som skydd. Där satt vi och åt sillunch och grillmiddag på kvällen. I början av dagen mådde jag inte så vidare, men efter lite lunch kändes det bättre. Jag har lärt mig på riktigt att det går upp och ned. Jag försöker att inte gräva ned mig i hur jag mår utan försöker känna mig som berget, som står fast kvar fastän det stormar och regnar och haglar korta stunder. Det fungerar. Det var härligt att ha hela familjen samlad. Alla barn och så Simon. Saknar att ha Adina hemma hela tiden. Någon att prata med och skratta med. Jag saknar hennes kompisar som brukade hänga hos oss. Ibland ångrar jag att jag var på henne att flytta till Stockholm förra sommaren. Hon hade kanske stannat kvar här om inte jag peppat henne då när hon inte hade någonstans att bo. Men då hade hon aldrig träffat Simon. Tänk hur livet utvecklar sig egentligen. Jag tror någonstan att det är meningen. Ingen slump. Livet styr oss i den riktning som det är tänkt för att vi ska lära oss saker efter vägen, bli klokare och visare och tryggare och lyckligare.

Snart är det semester. En vecka kvar. Jag har bara fyra veckor i sommar och jag är rädd att det ska kännas för lite. Vi åker till Stockholm nästa helg. Sen blir vi i stugan. Jag har börjat kolla på stugor igen. Jag vill inte att detta ska ta slut efter hösten. De här helgerna. Att åka iväg på semester varje helg. Att komma bort från vardagen. Till lugnet. Tänk att få ha sin egen lilla stuga dessutom. Det är min dröm.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen