Fredag den 27/9-2019
ÄNTLIGEN!


Igår kväll ringde Niklas från Stockholm och berättade att Torgny hade ringt. Äntligen! Han hade positiva besked. Torgny hade tagit dit en egen mäklare för en andra bedömning och han hade sagt samma sak som vår mäklare. Huset är inte värt en miljon i det skick det är nu och det måste finnas en tomt på huset om någon ska kunna låna pengar för att köpa det. Så han ska stycka av tomten, men eftersom det kan ta två år så får vi börja med att hyra den. Sen ska vi skriva en lista på allt som vi vill ska ingå och vara klart och komma överens om ett pris. Jag blev så glad. Jag hade tänkt innan att om det inte blev den stugan så var det inte meningen. Ändå känns det lite läskigt. Det här med barnen, att de inte vill vara där så ofta, gör vi rätt val just nu. Ska vi åka och resa med dem istället? Blir det snålt med pengar? Kan vi bo kvar i huset? Var ska vi bo annars? Kan jag över huvud taget bo i lägenhet? Jag som är så lättstörd av ljud. Men när Niklas kommer hem nästa vecka ska vi sätta oss ned och planera och fundera. Kanske tar jag med Adina dit i helgen och visar henne. Det var så länge sedan jag var där. Jag behöver en känsla som säger mig att detta blir rätt. Spännande dock😊


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen