Söndag den 26/1-2019
FINA DAGAR!


Det har varit fina dagar sen sist. Min födelsedag blev väldigt bra. Jag kände mig glad och positiv. Har verkligen försökt välja glädje och inser att varje gång jag uppriktigt försöker se livet från den ljusa sidan och bjuda till, oavsett omständigheter, så blir allting så mycket bättre. Det smittar av sig på andra, som i sin tur gör mig ännu gladare och nöjdare, och man smittar även sig själv. Även om det kan kännas fejkat i början för att jag inte mår så bra eller av något annat skäl, så glöms det bort och man blir successivt mer positiv.

Efter jobbet på min födelsedag åt jag surströmming med familjen, några smakade tom. Sen åt vi gräddtårta som jag bakat dagen innan. Jag njöt av min familjs sällskap och rikedomen att ha dem nära.

Igår åt vi ute på Da Vinci, alla fem. Vi delade på tre förrätter som var gudomligt goda och sen åt vi alla oxfile och pommes. Jag drack ett glas vin. Det blev dyrt, men det är inte så ofta vi äter ute allihopa och vi hade så trevligt och mysigt.

Idag har vi varit på Ikea. Vi köpte en ny fåtölj, som jag sitter i nu. Jag fortsätter att läsa om träpatroner och sundsvallsliv och jag har tom skrivit ned lite historier, som kommit upp i huvudet när jag läser. Tanken är att när jag läser om folk som levde i Sundsvall på den tiden, både rika och fattiga, så ska jag komma på karaktärer och historier, som jag sedan kan skriva om. Det är en process. Jag inser att det kommer att ta tid, men jag ser vägen dit som intressant och jag får lära mig något. Jag skriver detta för min egen skull. Först. Sen får vi se hur bra det blir😊

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen