Söndag den 18/8-2019
HITTA UT!


Tog två timmar minst innan jag somnade igen. Vet inte vad som händer riktigt. Det är inte som jag brukar ha heller när jag får sömnsvårigheter. Då brukar jag somna snabbt som vanligt men vakna upp flera gånger, med ångest och oro och svårigheter att somna om. När jag väl somnar vid tolv eller halv ett så sover jag oftast resten av natten, vilket ju är bra. I morse kunde jag dessutom sova ut då jag är ledig. Jag sov ända till kvart över nio. Känner mig hyfsat utvilad. Få se hur veckan kommer att bli? Men tänker jag att det är ett övergående fenomen och att jag ändå får nog med sömn, så går det nog bra.

Det här med tankar. Lyssnade på ” The Secret” när vi städade nyss här hemma. Där säger de att man ska tänka positivt, visualisera hur man vill ha det, känna det och då får man det man önskar. Jag vet att det fungerar. Men det har en tendens att fungera riktigt bra när jag mår bra och livet känns toppen. Då sänder man ut alla positiva signaler som ger en mer av just detta. Man hamnar i ett flow helt enkelt. Det svåra, utmaningen, är att försöka fylla sig med glädje och tacksamhet när det går tungt och man helst vill kasta in handduken. Som det har känts mycket av på sistone med den här ihållande snurryrseln. Jag ska försöka meditera och affirmera och peppa mig själv. Göra allt för att stanna i nuet och se det fina i livet. Se möjligheterna. Som på jobbet. Det finns så många möjligheter och jag kan utvecklas massor där. På alla plan. Hemma drömmer vi vidare om stugan och fortsätter att umgås med familjen och sånt som får oss att må bra. Skapa tillfällen för det goda i livet. Försöka se på saker och ting med acceptans, särskilt när det inte går som man vill alla gånger. Som det här med min hälsa. Jag har haft ett flow ett tag nu med jobbet och stugan och alla bra saker har löst av varandra. Det här med att man är på rätt plats vid rätt tillfälle stämmer verkligen. Just nu måste jag vända den negativa trend som jag håller på att skapa för mig själv genom att älta, känna missmod och hopplöshet över hur jag mår. I våras var det när jag började se det som var fint och bra i mitt liv trots yrseln, som dessa ögonblick växte för varje dag. Det är vägen ut. Just go there!


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen