Söndag den 25/8-2019
FINA DAGAR!


En rad med fina dagar bakom mig. I fredags åkte jag och Niklas själv till stugan och firade vår bröllopsdag. Vi hade köpt pepparstek och potatisgratäng och efter maten bubblade vi och såg på ” Bron” innan vi däckade, som vi alltid gör en fredagskväll. Bröllopsdag eller inte. Jag sov som en stock, tio timmar drygt. Det var länge sedan men säkert välbehövligt.

Efter frukosten gick vi på en promenad innan vi packade ihop, hälsade på pappa en kort sväng och åkte hemåt. Det var en solig dag. Så solig att vi tom kunde få lite färg när vi satt i lä på altanen. Skönt med lite bonussommar, nu när man trott att den var över. De har lovat jättevarmt i veckan också.

Vi grillade hemma igår kväll för första gången på väldigt länge. Vi har nästan bara grillat i stugan i sommar. Det var mysigt.

På tisdag ska både jag och Niklas gå en kurs i ” Personlig marknadsföring”. Jag visste inte att han också skulle gå den. Känns sådär att han är där också, men det är bara att göra det bästa av situationen. Det blir verkligen en utmaning. För den kräver att man kan marknadsföra sig själv, och vem är bra på det liksom? Det är det vi ska träna på. Återstår att se om den är bra.

Idag blir det diverse stök. Ska städa lite grann, handla, göra palt, och sen har vi planerat en promenad. Det går bättre och bättre med knät. Jag tränar på gymet regelbundet och försöker lägga in knäövningarna som jag fått av sjukgymnasten.

I veckan ska en mäklare titta och värdera huset i Harads. Jag och Niklas har nästan lagt det åt sidan, eftersom det känns som att det blir för dyrt. Men det ska bli spännande vad mäklaren säger. Allt vi har hört har ju säljaren och byggaren Torgny sagt, och han är ju verkligen inte objektiv. Han vill sälja och det är han som har byggt. Det vore så tråkigt om det inget blev eftersom vi satsat så mycket engagemang i detta projekt, både känslomässigt och annat. Men samtidigt vill vi inte förköpa oss såklart och då får vi landa lite och fundera vidare hur vi vill göra. Är det meningen så är det.


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen