Torsdag den 31/10-2019


Somnade före klockan nio igår kväll och har sovit som en stock. Det var skönt. Vaknade strax efter sex. Jag har inte samma dygnsrytm som resten av familjen precis, så här sitter jag ensam. Fast det är ganska skönt ändå. Jag har kokat kaffe, ätit frukost och tittar på min favoritserie Downton Abbey. Idag blir en lugn dag, kanske lite röj och städa, umgås med barnen. Kanske kan vi äta och ta en spelkväll tillsammans. I morgon kväll ska vi äta middag med Jenny och Jonas. Jag har verkligen påverkats av mörkret och tidsomställningen i år. Jag saknar så våra helger i stugan, när vi kom iväg och bytte miljö, flydde vardagen liksom. Det blir inte samma sak. Om jag ändå fick börja drömma om våran egen stuga. Men Torgny har inte ringt ännu och jag fattar inte varför det tar sån tid. Vi kommer ju aldrig att komma till ett avslut. Har han ångrat sig om affären kan han ju höra av sig och berätta det i alla fall. Hatar att inte få veta, bara vänta. Men jag ska försöka se de små sakerna. Som att den här helgen är rätt full av trevliga möten med nära och kära. Nästa helg kommer Adina och Simon upp. Ska bli supermysigt. Inställningen är viktigast. Alltid.

Nu har mer än halva dagen gått. Det har varit en jobbig dag med snurryrsel, som stör mig. Jag känner mig lite nedstämd. Vissa dagar är så jobbiga när det inte släpper och ger mig en paus. Andra dagar kommer det och går och det räcker för att jag ska slappna av och kunna vara mer närvarande med yrseln. Den gör mig inte lika irriterad. Vet inte vad som är hönan eller ägget. Spelar egentligen ingen roll. Det viktiga är att jag kan förhålla mig till detta på ett bra sätt. Acceptera och leverera. Ibland mår man bara inte sitt bästa och det är klart att då är det extra svårt att bära ett ok på sina axlar. När man ändå är glad och positiv är man inte lika mottaglig. Då ler ju livet hur som helst.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen