Nyårsafton 2019


Sista dagen på det här året. Jag kände mig så lycklig och glad i går, såg fram emot det nya året, som är fyllt av spännande utmaningar och möjligheter. Jag ska fortsätta utvecklas på mitt jobb. Fortsätta utveckla mig själv, vara så sann mot mig själv som jag kan. Vara så god och kärleksfull som jag kan och välja glädje framför avundsjuka och prestige. Släppa och acceptera livets upp och nedgångar som gupp på en väg. Vägen som jag ska gå. För att bli en bättre människa på alla plan. Jag ska försöka ha tålamod med mina barn, se dem och lyfta dem så mycket som jag kan. Det kommer prövningar. Niklas ska åka till Mali i mars. Det blir tufft både med att sköta hemmet själv men också den psykiska oron över att något kan hända honom där han är. Men förhoppningsvis ger jag honom utrymme för utveckling och sen får vi lite extra pengar.

Jag ser fram emot att sommarstugedrömmen kanske går i uppfyllelse nästa år. Att vi hittar och kan köpa vårt drömställe till ett bra pris. Vad gäller huset i Harads har vi väl nästa gett upp den drömmen. Vi har gett ett bud tillbaka till Torgny och väntar på svar men han verkar inte vilja ge sig vad gäller det han vill ha för huset. Men då var det alltså inte meningen.

När jag tänker på allt som hänt i år, och som jag öppnat upp mig för innan så inser jag att det finns oändliga möjligheter verkligen. Only the sky is the limit.

Idag ska vi fira in det nya året med Jenny och Jonas som så många år tidigare. Vi ska börja på badet klockan elva. Det blir bara jag , Niklas och Sofia dock. Elliot och Samuel ska fira själv hemma hos oss. Vi går över till dem i kväll och lagar en trerätters middag tillsammans. Jag har sovit kasst i natt. Har sovit som en stock hela jullovet. Somnat vid halv tio och vaknat vid halv sju. Men sista nätterna har jag sovit sämre och i natt har det snurrat och jag har bara slumrat efter fyra på morgonen. Men jag kanske ligger så mycket plus på sovkontot. Vem vet?

På torsdag ska vi gå på bio tillsammans jag, Niklas, Elliot och Sofia och se Jumanji. Vi såg ettan på Netflix igår. Den var rolig så det blir trevligt. Sen återstår att ta bort julen i slutet av veckan. Det brukar vara härligt. Då känns det som en nystart på det nya året. Ljusare tider stundar och det älskar jag.



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen