Måndag den 19/8-2019
ATTRAHERAR JAG OLYCKA?


Om man ska tro på det här med attraktionslagen, så har hela den här dagboksgrejen varit helt fel terapiform för mig. För man ska attrahera det man vill ha och önskar och undvika att tala om eller tänka på det som man inte vill ha. Att älta även om det är i skrivande form för att få det ur sig är ett sätt att hålla kvar det jobbiga och till och med öka på obehaget. Jag kan ju tycka att jag peppar mig själv, att jag kan gå tillbaka och kika på dagar jag mått sämre för att få tips  på hur jag tagit mig ur det och även som en påminnelse om att det kommer bättre dagar efter det. Men samtidigt så fylls sidorna av tankar och känslor kring det som jag mest av allt i världen vill vara utan; nämligen yrseln. Så egentligen ska jag fylla dessa sidor av kärlek, drömmar och tacksamhet istället. Jag ska visualisera hur bra jag mår och sträva framåt, inte begränsa mig. För när jag begränsar mig så beter jag mig inte som att jag mår bra och är yrselfri. Då sänder jag inte ut till universum att de vibbar som jag vill ha tillbaka. Om jag inte gör vissa saker för att jag är rädd för att bli yr så bekräftar jag ju att jag är yr och då får jag det tillbaka. Förstår ni? Det blev lite komplicerat.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen