Tisdag den 1/10-2019
HÖST!


En blåsig, mörk höstdag när löven, som var så röda och gula och fina, blåser bort och lämnar träden kala och fula. Symboliserar lite grann hur jag känner mig idag med pms och lite sömnbrist. Det är tredje natten i rad som jag sover dåligt. Jag vaknar en gång i timman första halvan av natten, har ont ovanför vänstra ögat, hoppas att det är spänningshuvudvärk efter för mycket styrketräning och inte en hjärntumör.

Det var en seg dag på jobbet också. Vansinnigt seg. Ibland är det så otroligt långtråkigt och lite att göra.

Saknar Niklas också. Ska bli kul att han kommer hem så vi kan hitta på nåt kul, dela på allt jobb här hemma, planera stugan.

Amelia ringde till Sofia och undrade om hon ville följa med på badet. Jag blev så lycklig. För hennes skull och för min skull. Jag oroar mig för att hon är så ensam. Igår när jag mediterade frågade jag vad jag kunde göra för att hon skulle få mer kompisar. Hur jag kunde stötta? Jag pratade med Niklas på kvällen i telefon och han påminde mig om att det är viktigt att jag inte lägger någon skuld på henne eller gör det till ett större problem än det är för henne. Å vips händer detta. Tack Gud, universum, som alltid leder mig rätt när jag lyssnar.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen