Söndag den 28/7-2019
SISTA SEMESTERDAGARNA!

Vilken semester. Vilka fina sista dagar det blev. Igår blev vi bjudna på en båttur av grannarna. Jag provade att paddla kajak också. Det var jättemysigt verkligen. Sofia provade även att åka vattenskidor. Det var lite för stora och tunga så hon orkade inte riktigt få upp dem på rätt sätt, utan dök med huvudet först. Men hon är så modig som vågar pröva. Min lilla modiga tjej.  Jag är så stolt över henne. Det var supervarmt även igår, så vi var helt slut på kvällen. Men nu känns det verkligen som att man fått det bästa av allt den här semestern. Träffat släkt och vänner, myst i stugan under några regniga dagar, njutit i solen och badat både i älven och bubbelpoolen. Vi har ätit gott, druckit vin och ätit glass. Det enda som inte blev som jag hoppats på är promenaderna, som jag föreställt mig. Jag ska sakta börja komma igång med träningen nu i veckan.

Idag hade det redan blivit lite svalare. I veckan har de lovat mycket mindre varmt. Det blir nog bara skönt, nu när jag ska jobba. Kontoret där jag sitter ligger på solsidan och vi kan inte öppna fönstrena pga larmen, så det brukar bli väldigt varmt där.

I kväll var vi och kollade på ett hus/stuga i Harads. En gubbe som heter Torgny Sandling svarade på min köpes annons, som jag lagt ut på blocket angående stuga. Vi hade väl inga stora förväntningar, men när vi kom fram till ett stort, rött tvåvåningshus med stor tomt mot Luleåälven blev vi posititvt överraskade. Han äger en byggfirma och verkar köpa upp hus och stugor i området för att renovera upp och hyra ut eller sälja dem. Detta gamla hus var nästan färdigrenoverat. Det fattades lite golv och tapeter och en altan men annars var allt färdigt och helt nytt. Det var nog stort för vår familj och både jag och Niklas kände att detta verkligen kunde bli nåt. Han skulle ha ca 1 miljon för det och det har vi förstått är det pris vi får betala om vi ska ha det vi vill ha. Huset har läget, storleken och bekvämligheten som vi önskar. Allting är nytt och fräscht dessutom. Vi behöver nog inte göra särskilt mycket på det huset på ett tag framöver, vilket är perfekt för oss som inte är några byggare Bob. I morgon ska Niklas både ringa banken för att höra om vi kan låna så mycket pengar och även till Torgny för att höra exakt pris och villkor. Vi vill ju gärna att han ska bygga det färdigt först eftersom vi som sagt var inte är några byggnissar. Det är så spännande. När jag mediterade i kväll frågade jag om detta är rätt? Om vi ska köpa detta och att det kan bli bra för oss? Som vanligt kommer nog svaret så småningom till mig. Det brukar ta ett tag men jag släpper det nu och låter svaret komma från universum när jag är redo att ta emot det.

Nu ska jag gå och lägga mig. I morgon är första dagen på jobbet efter semestern. Det blir nog bra😊


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen