Söndag den 17/11-2019


En dag utan något särskilt inplanerat. Vi började med en promenad. Det var bara fyra grader kallt och lite snö i luften. Ganska härligt och friskt. Det är mindre sällan som vi går på promenader nu för tiden och jag saknar det. Jag blev lite slut efteråt. Fick lite kraft efter lite lunch. Sen har vi handlat, jag har bakat en banankaka av några gamla bananer och sen har vi mest sutttit i soffan och bara varit. Jag kände mig lite rastlös och uttråkad ett tag. Jag känner att jag måste engagera mig i något. Tidigare lät jag det nya jobbet ta all min kraft och det var ok att inte orka engagera sig i så mycket tankekrävande hemma, men nu känner jag att det saknas något. Utan stuga och det miljöombyte som den innebar, blir det lätt långtråkigt. Igår var vi till Andre och Lisbeth på middag och det var trevligt. Men jag tror jag behöver hitta något eget kreativt som ger mig glädje och tillfredsställelse. Jag kanske får meditera på vad😊


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen