Lördag den 10/8-2019 
                                                                            

Sovit som en stock i natt. Somnade strax innan tio och vaknade halv åtta. Skönt. Jag och Sofia hade jättemysigt igår kväll. Vi skjutsade killarna till Kallax, åkte och köpte godis och pizza och satte oss framför tv:n och åt och såg på serier. Idag ska vi åka till Luleå och shoppa eller strosa runt, äta lunch och bara vara med varandra. Vilken lycka att ha så många barn. Att få vara med dem på tu man hand och upptäcka vilka fina människor de är. Att de kommer från mig verkligen.

Jag har tänkt flera gånger på sistone att jag har det så otroligt bra. Jag har attraherat så många bra och underbara saker in i mitt liv och det tar aldrig slut. Igår ringde Torgny om stugan. Vi skulle få den för 1 miljon prick. Vi måste bara komma överens om vad vi vill ha gjort i huset innan. Det känns overkligt och läskigt men samtidigt underbart. Nu hittar vi kanske vårt drömhus på landet, där vi ryms hela familjen och lite till. Där vi kan stiga upp på morgonen, gå ut på altanen som vetter ut mot vattnet och sätta oss i solen och lyssna på fåglarna. Som vi har kunnat göra i Tväråsel i sommar. Det är jag också så tacksam för. Att vi har haft möjligheten att vara där och prova på stuglivet på  riktigt.

Ikväll ska jag och Sofia se på Toy Story filmerna. Det kommer en fyra om några veckor som vi ska se på bio, så vi förbereder oss. Idag ska jag försöka vara så närvarande som jag bara kan och göra den här dagen också till en minnesvärd dag som jag kan vara så tacksam för.


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen