Fredag den 15/10-2021 

Om tio dagar ska jag operera mig. Jag fick beskedet i tisdags och det är kort varsel. Många tankar och känslor fyller mig stundtals. Ibland blir jag orolig men ibland känner jag mig peppad. Det här kommer att bli bra till slut. Om en vecka kommer jag att känna mig mer orolig och dagen innan vet jag inte hur det kommer att kännas. Kanske totalt kaos i hjärnan. Overkligt. Men jag har ju aldrig opererat mig tidigare. Förutom alla rädslor inför nedsövning, smärtan efteråt och att någonting ska gå fel så har jag också min yrsel. Den som förvärras när jag blir trött, hungrig eller svag på något sätt. Min svaga länk. Men samtidigt kan det bli precis tvärtom. Man kan bara fokusera på en smärta åt gången. Ett problem i taget. Troligtvis så kommer yrseln att hamna i bakgrunden eftersom det finns så mycket annat att ta in och bearbeta.

I dag har den första snön börjat falla. Det är vitt på gräsmattorna nu. Det blir ljust och fint och man blir som alltid överraskad över att vintern är här. Jag ska njuta så mycket jag kan av även den. Den ger möjlighet till tända ljus, mys inomhus när det blåser kallt, känna värmen från kaminen i stugan, krispiga vinterpromenader då kinderna blir rosiga och röda, skidor på isen och en termos med varm choklad och limpsmörgåsar med korv i ryggsäcken. De ska doppas tills korven nästan ramlar ned i muggen, varma bastubad i stugan. Välkommen vinter!



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen