Söndag den 19/1-2020
MIN DRÖM I DUBBEL BEMÄRKELSE!


Helgen har varit jättebra. Jag känner mig lugn och glad. Jag har hittat nåt att fokusera på som är intressant och som ger mig mening. Jag fick en tankeställare via en dröm jag hade förra veckan. Jag vaknade och blev jättebesviken att det bara var en dröm det jag upplevde. Jag skrev ett manus eller om det var en bok och det var så fantastiskt bra och jag var så upprymd och lycklig att verkligheten gjorde mig uppgiven. Men jag insåg vad som fattades. Vad jag måste göra. Jag måste ta tag i mitt skrivande. I mina ideer, som jag haft länge men som jag inte gör någonting av. Det spelar ingen roll längre om det blir något stort eller inte, det blir mitt egna projekt, något för mig att göra för att utvecklas, vara kreativ och ge av mig själv. Jag har börjat forska i historia och fakta bakom min bokide kring Knaust. Hotellet som fångade mitt intresse och förtrollade mig för snart två år sedan. Miljön och historian bakom hotellet och önskan att få skriva en egen historia har kittlat mig länge nog. Nu är det dags att sluta skjuta upp saker. Oavsett vilka orsakerna är till det så är det god tid att ta tag i det. Så i helgen har jag läst, lånat böcker och jag tänker låta det ta tid att sjunka in. Storyn kommer att komma så småningom när jag har nog mycket kött på benen för att sätta mig in i tid och rum. Men såå spännande och roligt. Jag längtar och törstar efter kunskap. Jag hoppas verkligen att jag fortsätter nu och inte ger upp.

I övrigt har jag myst på med familjen. Vi har sett film och serier, vi har varit en snabbtur till Luleå i dag, druckit vin och bara varit. Jag har mått mycket bättre igen och jag är glad och hoppfull åter.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen