Söndag den 9/6-2019
HÄRLIGA SOMMAR!


Det blev en bra dag till slut. På kvällen, blev det bara jag, Niklas och Sofia kvar. Vi valde att bara äta rester till middag för att vi hade massor kvar och vi blev så få kvar. Enkelt och skönt att slippa grilla och fixa efter en lång, varm dag. Värmen tar på en. Men härligt har det varit. Efter middagen åkte vi förbi Fällforsen. Sofia och Niklas har aldrig varit där och jag har inte varit där sen jag bodde hemma. Jag fick sådana fina, mysiga känslor av att vara där och visa upp min barndoms, vackra utflyktsmål. Hade glömt bort hur fint och mäktigt det var. Älvsbyn är verkligen ett vackert ställe. Man ser det på ett annat sätt nu när man är där och turistar.

Vi köpte en mjukglass på OK och satt där utanför och åt den i solen. Det var 28 grader varmt. Helt otroligt. Tyvärr så blir det svalare redan i morgon.

På kvällen såg vi film och gick och lade oss tidigt. Jag borde ha varit jättetrött och somnat direkt men jag låg vaken länge medan de andra sov. Jag blev frustrerad och tänkte att jag orkar inte en period av sömnproblem nu. Kan jag bara få vara bekymmersfri ett tag. Jag gick upp och tog en ipren, gav katten mat, och lade mig ned och körde fyrkantsandning. Räknade nedåt från tjugo och andades sakta. Måste ha somnat efter det. Sov sedan gott fram till halv åtta i morse. Vaknade lycklig.

Vi åt frukost ute i solen. Sen for jag och Niklas ut på en promenad/springtur runt elljusspåret. När vi kom tillbaka var vi så svettiga att vi hoppade i älven med kläderna på. Frihet. Sen bubblade vi ett tag. Vi var tillbaka i Boden igen vid lunchtid. En underbar helg. Nu när man gör så mycket blir helgerna längre, man hittar på ännu mer saker och livet leker verkligen.

I morgon åker jag till Stockholm. Niklas med. Vi ska ha en middagsdate tillsammans med Adina och Simon och Simons pappa och sambo. Spännande. Sen har jag utbildning på tisdagen och sommaravslutning på onsdagen på Karlberg med resten av mina kollegor. Jag har funderat en del över mitt jobb senaste dagarna. Jag ska ha ett kvartalssamtal med min chef på torsdag. Där ska vi prata om vad jag vill, hur det går, hur jag mår osv. jag har inte mått mitt bästa på jobbet på sistone och det är svårt att veta vart jag är på väg. Jag tror att jag behöver lite feedback. Hur går det för mig? Lär jag mig nog snabbt? Det är svårt för mig att veta vad jag kan hoppa på för projekt när jag inte vet var jag står. Har jag lärt mig mycket eller lite på den här tiden? Ska jag fortsätta i inkorgen och nöta eller finns det andra vägar att gå? Svårt att veta min plan när man inte har så mycket alternativ eller är insatta i dem. Jag vill en massa, men försöker ta ett steg i taget.  Jag hoppas att det kommer att kännas bättre när jag har pratat med Karie. Att hon kan ge mig lite svar och pepp.

Nu har jag tre dagar i Stockholm framför mig med flera utmaningar. Jag bor ensam från mitt jobb på mitt hotell. Alla verkar vara utspridda lite här och där. Känns lite läskigt. Men jag hoppas att det går bra. Sen är det full rulle. Skolavslutning på torsdag kväll och full dag på fredag. Vi får se om vi åker till stugan nästa helg. Det beror på väder. På söndag ska vi till Doris och fira hennes födelsedag. Midsommar kommer Adina och Simon upp. Hoppas verkligen på fint väder. Men hur som helst blir det en helg med god mat, bubblebad, spel och trivsel. Ser fram emot det.


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen