Torsdag den 7/2-2019
I YRSELNS VÅLD!


Ja, jag hittade inte på någon utmaning för idag. Men jag skulle kunna skriva vad som helst för just nu känns det mesta som en utmaning. Konstigt hur fort man hamnar där; i yrslets våld. Man känner sig oförmögen att prestera över huvud taget. Jag vaknar på morgonen och känner ingen glädje eller längtan efter något. Inget att se fram emot. För ett år sedan levde jag livet och mådde bra. I alla fall i jämförelse med nu. Jag har mått såhär i snart en månad nu. Det är allra värst på morgonen innan jag kommit igång. Sen blir det bättre. Jag ska väl inte sticka under stolen med att jag mår hyfsat bra flera stunder under dagen. Det är lätt att måla svart hela tiden. Jag måste samla den bra sakerna, när jag faktiskt i stunden kan njuta och inse att jag mår bra. De överskuggas alltid av de sämre stunderna tyvärr. Så hur gör jag? Vad har jag för planer idag? Har lite jobb att göra. Men inte mycket ännu. Väntar på en massa dokument som ska skannas in till mig. Det är ju torsdag så det är väl städdags. Det har jag ju gjort själv senaste veckorna.

Nu är det kväll. Det har varit en mysig dag. Sofia har varit hemma för att hon varit sjuk. Jag städade här uppe och sen har jag och Sofia suttit och sett på Farmen flera avsnitt. Jag har inte jobbat särskilt mycket för att jag väntar på att få in en massa dokument från Centralarkivet just nu. Men i och med att Sofia var hemma har jag inte haft dåligt samvete av att ta det lugnt. Mysigt och skönt.

Efter middagen ikväll gick jag och Niklas på en promenad. Det var bara minus 15 grader. Rena blidan efter veckor av minst minus 20 grader. Det var härligt och uppfriskande. Jag kände mig trött innan men fick mer energi sedan. Sen har jag och Sofia suttit och tittat på ännu mer Farmenavsnitt.

Idag är jag stolt över mig själv att jag tillåtit mig själv att ta det lugnt. Samtidigt har jag ju städat, vilket gör att jag känner att jag gör något meningsfullt också.

Morgondagens utmaning: ska ut och äta lunch med Niklas

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen