Tisdag den 12/2-2019
KNÄPROBLEM!


Om jag tycker att jag sovit dåligt tidigare så är det inget mot i natt. Jag hade bestämt mig för att ta en pronaxen till natten. Den ska ju vara stark och jag tänkte att det gör ju inget om jag blir yr på natten bara jag får sova. Jag var dödstrött på kvällen, somnade som en stock. Vaknade dock redan efter trettio minuter och kunde inte somna om. Det molade på i knät, i låret, och däremellan. Det behövs så lite för att jag ska störas. Egentligen gör det inte superont, men det mol på och gör att jag inte kan slappna av. Jag sov kanske två till tre timmar på hela natten. Jag får panik! Om inget smärtstillande fungerar, hur ska jag då kunna sova? Sjukgymnasttiden är först om en vecka.

Idag ska jag försöka lägga mig och sova en stund. Tyvärr är jag inte helt smärtfri. Igår mådde jag bra ända till eftermiddagen. Jag gick visserligen på en långpromenad, om det nu var det som förvärrade allting. Det är så svårt att avgöra det eftersom jag inte har ont när jag rör på mig. Alls. Jättekonstigt att det gör mest ont i vila och på natten. Det känns ju som om smärtan har blivit mer intensiv och uppkommer oftare, vilket skrämmer mig. Jag vet inte vad det här ska vara bra för? Med det nya jobbet känns det onekligen inte bra att ha det här problemet också. Nån vill inte att jag ska börja där kanske. Men jag vill. Det finns inga alternativ just nu.

Igår efter min promenad i vårsolen började jag må mycket bättre. Jag var på bra humör och lyckades muntra upp Niklas också. Vi tog ett bad på kvällen och myste på. Tråkigt bara att allting solkas av det här med knät och yrseln. Ena dagen jätteglad och positiv och andra inte. Det blir jobbigt för tex Niklas som står mig närmast. Men han har väl vant sig kan jag tänka mig. Nu ska jag försöka vila ett tag och sen försöka jobba lite grann. Håll tummarna!

Jag lyckades slumra till lite grann. Fick dock mer energi när jag gick ut på prommis i vårsolen. Kunde inte motstå det underbara vädret. Tänkte att om inte annat behöver mitt psyke det. Att gå ut och gå är inga problem för knäna, det är när man sitter stilla. Så konstigt. Jag har hittat på nätet om något som heter subluxation, som handlade om när nerver kommer i kläm. Om man får smärtor eller domningar i knä, ben eller fötter kan man ha nerver i kläm i ländryggen. Det är ju där jag ofta får problem med stela muskler som går ut i skinkan och höften, så det känns troligt. Dessutom har jag känt mig extra spänd där på sistone. Att det handlar om nervkläm kan ju förklara varför inte värktabletter fungerar, kan tänka mig att det är annorlunda.

I morgon ska jag ta mig till Luleå och jobba. Har bakat och ska bjuda mina vänner på avskedsfika. Känner att det blir ett stort projekt för mig.  Jag behöver verkligen stretcha min stressmuskel. Men det kommer. Jag har provat kombon med två alvedon och en ipren och det känns faktiskt som om jag har mindre ont. Jag hoppas verkligen att det fungerar så att jag får sova lite bättre i natt.


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen