Lördag den 24/11-2018
UTMANING!


Jag är stolt över mig själv. Har haft en jobbig period av mycket jobbig yrsel, både dag och natt. Idag hade jag en utmaning framför mig. Något som jag nog hade funnit en väg ur för några år sedan. Sofia, som har börjat spela basket hade ett sammandrag här i Boden i dag. Vi föräldrar skulle göra en massa saker, som att baka, ställa i ordning i lokalen, stå i fiket, vara tidtagare mm. Saker som jag alltid försökt dra mig ur och bävat för pga min yrsel och rädsla att inte veta vad jag ska göra. Att känna sig handfallen är en jobbig känsla. Men nu såg jag detta istället som en utmaning. En utmaning som mycket väl kan ha skapat extra snurr i huvudet sista dagarna. Men det gick jättebra. Fick bra kontakt med de andra föräldrarna, kände att jag gjorde ett bra jobb och Sofia var jätteduktig på plan. För henne var det också jättepirrigt och jag berömde henne för modet att våga ställa upp fast hon bara spelat basket i några få veckor innan. Det känns så mycket lättare att göra sådana här jobbiga saker nu när man kan se det som utmaningar och vet hur mycket det ger och hur mycket man växer. Så värt det. Nästa utmaning för mig blir att åka till Stockholm själv med Sofia nästa helg. Nåt som jag inte heller hade vågat göra för något år sedan. Men nu litar jag mer på mig själv, att jag kan, jag vet att jag har svagheter som många andra men också att man kan öva och lära sig saker som är nya för en. Nu inväntar jag hämtmat som killarna i familjen är och hämtar sen blir det en lugn hemmakväll. Det är vi värda, jag och Niklas och Sofia.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen