Fredag den 30/11-2018
DAGEN D!


Så var den här. Dagen då min största utmaning äger rum. Jag har inte mått mitt bästa på sista dagarna. Fick oturligt mens igår kväll vilket inte heller är det optimala när man ska traska omkring på stan i flera dagar. Men jag får träffa Adina, vi ska mysa, äta gott och uppleva en massa. Jag ska utmana mig själv; flyga med min dotter själv, hitta på flygplatsen själv, åka arlanda express och sen tunnelbana eller pendeltåg till hotellet. Men det kommer nog att gå bra. Ta en sak i taget, i lugn och ro, vi har ingen stress. Om jag tar mig tid att läsa skyltar och se mig omkring så löser det sig. Jag har massor av appar för flygbussar, flygplatser, tåg och gud vet vad. Sen har jag en powerbank i väskan om batteriet skulle ta slut. Men trots alla säkerhetsbälten kan saker hända och de kan jag ändå inte förutse och förbereda mig för. Om man ska leva får man ta alla risker det innebär. Att gå utanför komfortzonen innebär alltid läskigheter och otrygghet men det är så värt det. Å Sofia ser så mycket fram emot detta. Att få ge henne denna upplevelse övervinner alla hinder.


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen