Torsdag den 31/1-2019
KÄRLEKEN ÖVERVINNER ALLT!


Måste bara skriva ned någonting som min dotter Sofia sa i går kväll som värmde mitt hjärta så mycket:

” Mamma, jag älskar dig. Du är så snäll, frågar alltid hur vi har haft det och bryr dig om oss, sen har jag hört hur du har pratat på kvällarna med pappa om att du själv inte mår så bra. ”

Kärleken svämmar över och även om jag har mått så dåligt idag att jag städat hela huset och gråtit hela tiden, känner jag att kärleken övervinner allt. Att jag kan sprida kärlek fastän jag mår så dåligt, gör mig lycklig. Förut hade jag svårt att nå ut till andra på riktigt när jag mådde såhär. Även närmaste familjen. Nu bevisar Sofia för mig att jag lyckas. Det är ändå det viktigaste. Att jag kan sprida lite kärlek och ge av mig själv. Jag och mitt innersta förändras inte av hur jag mår, jag är samma person och allt annat betyder egentligen väldigt lite. Om jag så bara kunde ligga i min säng och blinka till mina barn, skulle jag göra det med sådan kärlek att det skulle fylla hela rummet och de skulle veta att de betyder allt för mig.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen