Lördag den 26/1-2019
LJUSGLIMTAR!


Morgon. De är jobbigast. Jag känner efter mer och jag mår sämre. Det är svårt att inte älta, bli irriterad och ledsen. Jag har mått mycket bättre efter att jag fick ett besked från Försvarsmakten. Det känns skönt. Jag försöker vara här och nu och njuta av stunderna. Igår gick jag ut och åt lunch med Peder. Jag gruvade mig lite grann innan för att jag inte mått så bra på sistone när jag varit ute på stan. Men jag mådde bra. Jag gick och strosade på Enter innan, kollade runt på kläder på Hm och den känslan, när man bara mår toppen och inte har gjort det på ett tag är oslagbar. Man är så lycklig, som i ett rus, så tacksam och glad för alla små saker i livet som känns underbart. Lunchen med Peder blev också trevlig. Ja, hela eftermiddagen och kvällen kändes jättebra. Idag ska jag utgå från där jag är just nu. Inte jämföra med hur jag mådde förra året. Sen tar jag ett steg i taget, försöker se alla ljusglimtar och spara dem i mitt minne. Så att de blir fler och fler och helt suddar ut mina mörka skuggor. Idag ska bli en finfin lördag med min familj.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen