Fredag den 28/12-2018
SLUTA ANALYSERA!


I går var en bättre dag. Idag blev en sämre. Sov som en stock efter flera nätter av halvdålig sömn. Ibland när jag sover för hårt kan jag vara vimmelkantig när jag vaknar. Men i morse var extremt. Jag hade bestämt mig för att jobba i mitt gamla jobb några timmar och tanken på det gjorde mig ännu mer stressad. Men jag försökte andas in och ut och ta det lugnt. Jag lyssnade på en bra ljudbok om meditation och vikten av att vara mindfull, när jag gick runt och samlade in ritningar på odlingen, det gjorde mig lugn och accepterande. Jag insåg att om jag bara gör saker sakta, lugnt och metodiskt och närvarande kan jag göra mitt jobb ändå. Det gick bra. När jag åkte hem for jag förbi affären och handlade och då kändes allting jättebra igen. Ikväll har vi ätit tacos, druckit vin och sett på film. Jag har fortfarande tendenser att älta och fundera och analysera mitt mående lite väl mycket nu på sistone. Antagligen för att jag mår så mycket sämre än på länge. Jag vill liksom lösa gåtan. Men jag vet ju också att intellektet kan inte lösa den åt mig. Jag måste bara vara, släppa taget och hitta tillbaka till kärnan av lugn och glädje, som finns där djupt inom mig, under alla lager av oro och stress. Jag kan. Jag är stolt över mig själv idag. Att lugnt och sansat åka till jobbet när allting gungar, göra mitt jobb och visa för mig själv att jag är kapabel till mycket.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen