Söndag den 6/10-2019
BLICKA FRAMÅT!


Igår var verkligen en bättre dag. Jag bestämde mig för att inte se mig som ett offer. Att se glädjen i det jag gjorde, inte missären i hur jag kände mig hela tiden. Jag var på stan med Niklas och Sofia, och istället för att älta hur jobbigt det kändes, att det var bra länge sedan jag kände såhär sist och vad betyder det osv, så var jag här och nu så mycket som jag kunde och fick en helt annan upplevelse. Det här att man kan göra roliga saker ändå, ger mig något. Att inte kapitulera och ge upp. Det är viktigt. Jag håller på att bli förkyld men det är en annan femma. Jag låter sensationerna i kroppen komma och gå, som de brukar. Fäster inte allt för mycket uppmärksamhet vid dem. Då stannar de inte kvar längre än nödvändigt. Jag tänker, de kommer och går…låt de göra det.

I morgon börjar vi om på ny kula. Jag tänkte åka till Heden och jobba för jag trivs inte att jobba hemma. Nu med vår nya chef på plats kanske det blir trevligare där. Jag har ju mitt att göra och behöver inte bry mig i den övriga verksamheten och de tjafs som ev. bryter ut där. Jag behöver skriva ut och skanna in en del dokument och sen måste jag prata med Micke och planera framåt. Jag ska nog åka till Umeå nån dag och kolla upp dokumentationen på den fiskodlingen. Det blir en utmaning verkligen. Särskilt efter dessa tunga veckor. Men jag vet att jag kan. Jag vet att jag växer.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen