Lördag den 8/12-2018
UTMANINGEN AVKLARAD!


En vecka har gått. Utmaningen, som främst bestod i att resa själv med Sofia, är avklarad. Att hitta rätt och ensam ta ansvar för oss två att ta oss till Stockholm och hem igen, gick jättebra. Jag kände mig nästan förväntansfull när vi åkte iväg, såg det verkligen som en spännande utmaning. Jag var lugn som en filbunke, läste skyltar, kollade appar, tog en sak i taget och kände mig jättestolt över mig själv att det gick så bra. Vi kom fram till Hotellet, där vi mötte upp Adina och hade en trevlig helg ihop.

Igår kväll var jag på AW med mitt elvagäng på jobbet. Vi bowlade och åt och drack och skrattade. Jag är så tacksam över min tid i Luleå, där jag träffat så fina människor. Det är belöningen för att jag vågat visa vem jag är, inte skämmas över mig själv och vem jag är, vågat prata och ge av mig själv. Vilken belöning sen.

Ikväll är vi bjudna på middag hos Frejas familj. Nya vänner, som vi också vunnit pga att jag vågat ta steget att bjuda in dem först. Att sträcka ut en hand. Att våga.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen