Onsdag den 26/12-2018
GO ON!


Det går upp och det går ner. Jag sover inte så bra på nätterna. Ena natten piper det i örat och andra ilar det i nacken eller så snurrar det. Vet inte vad som är värst. Vill bara kunna sova som vanligt. På dagarna är det väl ok. Julafton blev en trevlig dag trots allt. Började lite tungt men blev bättre och bättre tack och lov. Igår var en bra dag. Jag och Niklas handladen ingredienserna till smörgåstårtorna som vi ska ta med till Kent och Sonja ikväll. Vi gick på en långpromenad och fixade med tårtorna innan middagen. Jag bakade en efterrättspaj. Vi såg på en serie efter middagen, jag, Niklas, Samuel och Adina. Sen badade jag och Niklas, åt kvällsfika tillsammans och pratade. Jag mådde rätt bra hela dagen. Skönt.

Idag är jag vinglig. Det är jobbigt. Fick mens i natt också. Ser fram emot att träffa min släkt i kväll. Det blir förhoppningsvis alla mina syskon med familj och pappa. Håller tummarna att jag mår bra och kan njuta till fullo. Om inte det så ska jag försöka njuta ändå så gott jag kan. Brukar vara så trevligt hos Kent och Sonja. Det är så gulliga. Sen får vi träffa lilla Kerstin, Saras flicka, och Henrik och Ingegerd kommer också.

Det har varit ett spännande och utvecklande år för mig. Jag har provat på många nya saker, vågat ta steget mot många utmaningar. Kanske är det därför det är lite extra vingligt nu i jul när jag slappnar av. Hur som helst tänker jag inte ge upp. Jag ska inte gräva ned mig utan fortsätta gå framåt, fundera på vad jag vill, vad som ger glädje, hur jag kan utmana mig, utveckla mig på bästa sätt.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen