Onsdag den 30/1-2019
TUFF START PÅ ÅRET!


Snart är januari slut. Det har varit en tung början på det nya året. Tyngre än på många år vad jag kan komma ihåg. Det är också det jobbiga. Att man kommer ihåg och jämför och fasas och oroar sig. Skulle man bara kunna konstatera och acceptera och så var det inget mer med det skulle jag ha mått bättre för länge sedan. Men jag jobbar på det. Igår gick det inte så bra faktiskt. Men det blev många besvikelser och jag hade inte så mycket att göra, kände mig ensam och utanför. Det jobbigaste är nog känslan av att det har börjat bli jobbigt att ta mig iväg och göra saker, bara att åka och handla kan kännas jobbigt. Jag oroar mig för att jag inte ska klara av en hel dags arbete längre. Nu jobbar jag knappt någonting här hemma. Du ser, oroar mig, ältar. Gör ju inte saken bättre. Eller hur? Jag ska försöka stoppa upp tankarna när de sätter igång. Ersätta dem med en känsla av att jag kan, jag vill, jag längtar efter utmaningar och jag klarar dem galant.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen