Måndag den 5/11-2018
JOBBAR HEMMA!


I morse hämtade jag skärmar och utrustning på jobbet i Luleå och idag har jag jobbat hemifrån för första gången på riktigt. Mitt nya bord från ikea var jättebra och det har fungerat bra att jobba hemifrån. Lite långtråkigt dock.


Vad är jag tacksam för: För friheten med att jobba hemma. Jag kan pausa när jag vill, få lite gjort hemma samtidigt. Någon stans litar man på mig ändå.

Vad går bra?: Jag tycker jag kan hålla mig ganska lugn trots allt osäkert. Jag försöker se det som att det som händer är meningen, och jag gör det bästa av situationen. Jag har lärt mig att inställningen är det enda man kan påverka när saker blir så här kaosartat och oplanerat. Man kan lära sig något av alla situationer och det finns en mening med allt.

Vad kan gå ännu bättre?: Känner mig ändå lite rastlös och tålamodet tryter. Vill helst veta idag vad som kommer att hända med allt.

Vad ska jag börja med?: Lita ännu mer på mig själv, på att jag är bra, kapabel och vill väl.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen