Fredag den 15/2-2019
NÄR DET GÅR TUNGT!


Det var en jobbig dag igår. Pms börjar göra sig påmind. När jag är så här instabil som jag är just nu så märks såna saker extra mycket såklart. Jag blir så less ibland. Jag känner mig så instängd och den här väntan håller på att göra mig galen. Jag har fortfarande inget datum för när jag ska börja på mitt nya jobb. Är det ens verkligt? Jag är rädd ibland att för varje dag som går tappar jag mer och mer självförtroende och kraft och energi. Det börjar kännas allt tryggare här hemma för mig själv. Det är inte bra. Jag gruvar mig för alla utflykter. Idag till exempel ska jag förbi Heden och fixa en pärm till Västanå, måste skriva ut en massa papper. Såå jobbigt. Förut såg jag fram emot såna saker. Jag hoppas att den här förändringen som är på väg är bra för mig och att jag får tillbaka samma känsla som jag hade när jag började i Luleå. Samma självkänsla och glädje. Oavsett hur jag mår. Jag ska försöka att fokusera på meditation nu när jag har tid. Se om det hjälper mig att bli fokuserad och lugn och mer accepterande. Det är nyckeln just nu.  Ikväll kommer Adina. Jag ser fram emot en mysig familjekväll tillsammans. Hela helgen blir nog mycket att göra det hon vill. I morgon kväll är det melodifestivalen.

Jag har varit i Heden och gjort i ordning pärmen, jag har varit och handlat inför middagen i kväll, jag har varit och tränat. Jag har inte mått bra och det har varit jobbigt men jag har gjort det. Jag är stolt över mig själv för att jag trots allt motstånd har genomfört det jag tänkt göra. Jag tänkte innan jag åkte till Heden att skillnaden från när jag mådde dåligt tidigare om åren och nu är att jag nu är medveten om tankar och känslor som påverkar mitt beteende och förstärker hur jag mår. Att jag vet om att det är viktigt att inte börja begränsa sig, fastän det känns som en naturlig sak att göra just nu för mig. Att undvika jobbiga situationer, vilka blir fler och fler.! När jag har tagit mig upp och mått bättre och bättre har varit då jag känt mig uppskattad och duktig och utvecklats på mitt jobb tex. Det svåra för mig är att känna mig duktig och kapabel när det går så tungt hela tiden. Men om jag hela tiden försöker kommer det infinna sig stunder när det flyter på, när jag känner att jag kan, att jag är bra och det går lite lättare, då kommer vändningen. Men om jag inte utsätter mig eller vågar pröva kommer jag bara att känna mig ännu mer värdelös och oduglig. Så det är viktigt att köra på, hur tungt det än går, för om jag gör det jag innerst inne önskar och vill och brinner för kommer den känslan till slut att ta över och leda mig vidare, mot mina livsmål, inte bort från dem. Så go girl!

Så det är viktigt att köra på även om det går tungt. Sen måste jag vara snällare med mig själv, sluta jämföra mig med andra, jag vet inte vilka ok de bär på.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen