Lördag den 9/2-2019
SLUTA GNÄLLA!


Jag började dagen på ett bra sätt. Jag lyssnade på en bra meditation som heter ” Morning ritual” som gör en tacksam och där man får en stund över att visualisera hur man vill att dagen ska bli. Man känner sig positiv och glad när man sen stiger upp ur sängen. Sen spelade jag en lugn, meditationslikande musik i hörlurarna när jag gick upp och möttes av ljuset. Det har blivit så mycket ljusare nu och det gör mig så glad. Jag tänkte att jag kunde bryta en massa, negativa, likadanavarjemorgontankar genom att lyssna på musik som är vacker. Jag såg allt det fina helt plötsligt.

Sen har jag bestämt mig för att försöka att inte prata så mycket om mina krämpor i dag. Det är en utmaning. Jag har ju ont i knät och låret och ligger vaken på nätterna pga det. Sen har jag yrseln och en massa annat, jag har ju alltid en laddning av kroppsliga sensationer som jag uppmärksammar och måste berätta om. Med tanke på att fokus på detta antagligen bara förstärker sensationerna och folk runt omkring mig måste ju bli väldigt less, tänkte jag försöka mig på detta experiment. När tankarna kommer ska jag säga: - Stopp till tankarna, de är tankar som bara får mig att må sämre så jag lägger dem i en sopkorg. Jag ska försöka göra detta till en glad, trevlig dag då jag inte fokuserar på negativitet. Jag utgår från där jag är, tar det jag har och gör det bästa av det.

Jag och Niklas ska åka till Luleå och kolla på en bärbar dator till mig nu när den här som skriver på just nu ska lämnas tillbaka till Vattenfall. Jag ska verkligen försöka att sprida glädje och värme och kärlek och njuta av vår stund tillsammans. Spännande att se resultatet. Återkommer ikväll.

Nu har vi sett Mello. Dagen har varit underbarJ det är verkligen så, att inställningen gör allt. Jag har försökt se positivt på livet, bjuda på mig själv, vara i nuet, med Niklas och det blev en jättetrevlig dag på jakt efter laptop. Hittade ingen just nu men det gör inget. Vi hälsade på Niklas mamma också och jag mådde toppen. Väl hemma har jag tränat på motionscykeln, vi åt och drack vin, dansade och lyssnade på superbra retro 80-talslåtar. Sen Mello.

I morgon funderar vi på att åka och hälsa på pappa i Älvsbyn. Vi har inte träffat honom sedan julafton. Det har varit så kallt hela januari, så han har inte kunnat åka till oss och vi har inte heller åkt till honom. Vi ser i morgon, men det är i alla fall planen.

Jag försöker att inte fokusera på mina krämpor, men det är andra veckan som det värker i knät och låret nu. Varje natt är jobbig, vaknar minst två gånger av att det värker.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen