Lördag den 5/1-2019
GO GIRL1


Idag vänder jag mitt liv. Simmar sakta upp från botten av havet. Jag ser vad jag har. Jag vet att jag fortfarande har styrkan och kraften inom mig, som vill ut. Jag är inget offer längre. Oavsett hur jag mår, kan jag göra så många saker, kan jag uppfylla mina drömmar, sprida glädje. Jag behöver inte fly från någonting. Jag är mitt eget trygga jag under ytan, under havet som stormar och låter. Jag behöver inte vara rädd för allt hemskt som kan hända när jag mår så här. Det händer bara om jag lägger mig ned och väntar på att det ska hända. Inte om jag ställer mig upp och går vidare. Sträcker på mig. Går sakta med ett lugn inombords som talar om att jag kan, att jag är stark och trygg. Här är jag och jag har så mycket att erbjuda. Det finns en mening med allt. Den här tunga perioden i jul kanske ville stärka mig, peppa mig inför kommande äventyr. Den vill tala om att ibland behöver man skakas om för att hitta tillbaka på rätt väg igen. Den som leder mig framåt.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen