Söndag den 19 augusti 2018



Vilken underbar dag vi hade tillsammans igår, jag och tjejerna. Vi shoppade och åt lunch, gick på bio, som var jättebra ( Mamma Mia). Jag är så glad att jag verkligen har lärt mig njuta av sådana här stunder istället för att gruva mig och oroa mig för att de inte ska bli så bra som jag hoppats på. Jag kan inte kontroller världen, hur jag mår eller hur andra mår, jag kan ta en dag i sänder och njuta och vara tacksam för allt underbart som finns. Det finns mycket när man börjar öppna ögonen och klarar av att släppa taget.

Jag har hittat en underbar meditation som man kan börja varje dag med. Den hjälper mig att fokusera på tacksamhet och visualisera min dag som jag vill ha den. Det är så kraftfullt. Idag ser jag framför mig hur jag tar det lugnt, läser, skriver, tar en promenad och bara är. Niklas och pojkarna åker från Falun nu snart vid tio så de är inte hemma förrän sent ikväll.

Det blåser ute men är sol. Höstluften är hög.


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen