Lördag den 6/10-2018


Nu skriver jag nästan bara på helgerna. Hinner inte riktigt på veckorna. Jobbar i Luleå och det går hyfsat bra. Inser att jag mest gått omkring och väntat på något sorts besked sista månaderna. På det sättet trivs jag inte här och nu utan går bara omkring och väntar på något bättre. Det kanske är dags att landa trots allt, göra allt jag kan i det jobb jag har just nu och sen får resten ske av sig själv. Där jag är nu är också en ganska viktig plats. Det är ju här jag ska ta till mig och skapa erfarenheter som kan hjälpa mig att gå vidare. Då måste jag ta plats, även om det inte är min permanenta roll och jag inte alltid släpps in överallt, och verkligen suga åt mig på riktigt. För nu går jag som sagt bara och väntar. Det är inget kul för det första. Jag vill känna att jag kan landa på riktigt, rota mig, utveckla mig och att jag har rätt till det. Så känns det inte nu. Det är därför det blir att jag ser fram emot det istället. Men jag lär mig nytt varje dag. Jag har trevligt på rasterna och lunchen med mina nyfunna vänner. Särskilt Maritha. Jag får vara tacksam för det jag har. En sak i taget. På tisdag kommer Micke till Luleå och vi ska ha uppföljning på vårt målsamtal samt gå igenom det han ev. tänkt att jag ska göra fram till jul. Då får jag något konkret att planera inför. Sen hoppas jag ju på det där jobbet som jag sökt inom försvarsmakten. Jag har lämnat min önskan till universum och jag litar på att det blir rätt.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen