Lördag den 18 augusti 2018



I går efter att jag skrivit dagbok gick jag ut på en promenad. Det var skönt. Efteråt var Emilia här. Jag lyssnade på ”Breaking the habit of beeing yourself” när jag var ute och gick. Den har jag lyssnat på tidigare. Det handlar om kvantfysik och hur attraktionslagen egentligen stöds av vetenskapliga bevis. Att vi är energier och inget blir fast eller manifesterat förrän vi riktar vårt fokus mot det. Till exempel genom att tänka på det. Så om det verkligen är så då skulle man akta sig för att tänka på sånt man inte vill ha. Men det är så svårt. Men jag försökte verkligen när jag kom hem att fokusera på Adina och Emilia och att vara med dem. När jag störde mig på den jobbiga yrseln påminde jag mig själv att vara närvarande och släppa, och som alltid när jag lyckas med detta så blev det bättre och bättre. Kvällen slutade med Sofia i soffan framför en film och chips. Adina gick på bio med Emilia och Edvin.

Det ordnar sig alltid.
Idag ska jag och tjejerna åka till Luleå och shoppa och gå på bio. Så mysigt ska det bli. Jag ser fram emot att mysa med dem. Vi brukar ha så kul när vi åker. Jag är så vansinnigt tacksam för den relation vi har idag. Den har förbättrats massvis sedan jag började med mindfulness

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen